Yamaha sigter mod toppen
Der er i den grad medvind hos de danske MC-forhandlere, da motorcykelmarkedet i 2015 er øget med hele 18,4 % – en stigning frem til uge 34 med over 300 motorcykler, hvilket giver et total salg på 1.945 stk. til dato i 2015.
Det er Yamaha MT07 der er topsælgeren, og fortsætter det således for MT07 bliver det svært at møde motorcykler uden der vil være en MT07 indblandet i projektet. Imponerende af den lille gæve Yamaha.
Top 6 mærker i 2015
1. Yamaha – 472 stk.
2. Honda – 305 stk.
3. BMW – 211 stk.
4. Suzuki – 178 stk.
5. Harley – 140 stk
6. Kawasaki – 109 stk.
Top 10 modeller i 2015
1. Yamaha MT07 – 165 stk.
2. VGA Formula 67 stk.
3. Keeway RKS – 67 stk.
4. Yamaha MT09 Tracer – 51 stk.
5. Suzuki DL650A – 34 stk
6. BMW GS1200 – 33 stk.
7. HD FXDB 103 – 30 stk.
8. Yamaha YZF-R3 – 30 stk
9. VGA Classic – 29 stk.
10. Yamaha MT09 – 29 stk.
0 personer snakker om “Yamaha sigter mod toppen”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Det er måske værd at bide mærke i, at de 3 modeller der sælges fra T-Hansen, er på antal større end HD. Hvis lovændringen bliver en realitet, kunne T-Hansen godt blive Danmarks største MC forhandler.
Hvorfor er scootere på samme top 10 liste som rigtige motorcykler?
Scooterne koster jo en brøkdel, helt ned til 9000kr, men kan kun køre 60km/t i modvind iflg jeres artikel: http://www.magacin.dk/motorcykler/meget-solgte-motorcykler-farlige/ar6116/
Måske fordi scooterne er til indregistrering og derfor er at betragte som "rigtige" motorcykler.
1. Yamaha MT07 – 165 stk.
2. Yamaha MT09 Tracer – 51 stk.
3. Suzuki DL650A – 34 stk
4. BMW GS1200 – 33 stk.
5. HD FXDB 103 – 30 stk.
6. Yamaha YZF-R3 – 30 stk
7. Yamaha MT09 – 29 stk.
Hvis man laver en liste med kun MC'er, så mangler der jo 3 for at blive en top10.
Massman: Af de 3 du har undladt, som ifølge deres registrering er motorcykler, så er keeway ikke af scooter-typen. Men de 2 andre er skam også en MC.
Der findes mange typer, og scooter er blot en type bland mange andre såsom motard, choppere, touring, sport, race osv.
Synes bare det er ulogisk at putte store knallert 45 som kun kan køre 60km/t, i samme kategori som motorcykler. Men fair nok, man kan vel kun følge lovgivningen.
Knallert 45 har maks 50ccm, og kræver ikke kørekort til MC.
De 2 scootere er på 125ccm, og kræver kørekort til MC.
Kan du se forskellen?
At du ikke mener de kan kaldes for motorcykler, blot fordi de hverken har mange kræfter, stor motor eller street-credit, ændrer ikke faktum.
Altså… Mange MC folk hilser på andre MC førere når de mødes i trafikken. Hilser du på en scooter når du møder en i trafikken? Eller tror du bare det er endnu en knallert 45? Hvor mange scooter førere synes mon selv de kører på en MC når de snøvler afsted med 60kmt? På trods af at der åbenbart er solgt hundredevis af VGAere, hvor er de hundredevis af scootere til MC træf?
Du har fuldstændig ret i at scootere er MCer på papiret, fordi ordensmagten har bestemt det. Men i den virkelige verden…
det er da også en joke at man med sit bil kørekort må køre 45 scooter, som kun er til besvær i trafikken.
men skal have mc-kørekort for at køre 125cc scooter, som er meget mere anvendelig og max kører 100 kmt.
Der burde være et "stort" knallert kørekort, hvor man må køre op til 125cc scooter.