Nye standarder for cruiser-ydeevne - Harley-Davidson Low Rider S
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Nye standarder for cruiser-ydeevne

Harley-Davidson Low Rider S
28/01-2016 kl. 12:30
Anslået læsetid: 3 Minutter

Ny Performance-Cruiser med Screamin’ Eagle power og sort, enkelt look.

MILWAUKEE (27. januar 2016) – Den originale Harley-Davidson® Low Rider® flyttede grænserne for fabriksfremstillede custom motorcykler. Med den nye Low Rider® S introducerer Harley-Davidson en ny generation med power og sort look.

Low Rider S modellen drives af Screamin’ Eagle® Twin Cam 110™ motoren, og den er tredje medlem af Harley-Davidson’s S-modellerne, der også består af Fat Boy® S og Softail Slim® S, som blev lanceret i efteråret. Det er motorcykler designet til at levere maksimal ydelse med styling inspireret af motorcykelkultur fra hele verden. Forbedret affjedring og bedre bremser fuldfører denne kraftpakke af en motorcykel, der er rå og enkel og klar til at drøne af sted.

“Vores kunder har spurgt efter, hvornår Harley-Davidson ville bygge en ny aggressiv, kraftfuld motorcykel ligesom de legendariske FXR-modeller,” siger Brad Richards, som er Harley-Davidson's direktør for Styling. “Her er svaret. Low Rider S er resultatet af den nuværende custom-tendens med høje motorcykler kombineret med vores egen måde at se styling på, men vi vil også gerne redefinere Harley-Davidson motorcyklernes ydeevne til en ny generation af kørere. Vi havde et ønske om, at køreren virkelig skulle være i ét med vejen ved at levere øjeblikkelig effekt og optimale køreegenskaber i en motorcykel, der er rå og enkel med kun de allervigtigste elementer.”

De væsentlige elementer begynder med drivlinen. Screamin’ Eagle Twin Cam 110 motoren er et V-Twin kraftcenter med den største slagvolumen for en serieproduceret motor fra Harley-Davidson. Udstyret med Screamin’ Eagle® Heavy Breather luftfilter og en 2-i-2 udstødning i Fat Bob-stil leverer denne motor 156 Nm drejningsmoment ved 3500 rpm – 13 procent mere moment end Low Rider standardmodellen. En kraftig kobling overfører kræfterne til en 6-trins Cruise Drive® gearkasse.

Fartpilot er standardudstyr. Hele drivlinen og udstødningen er udfærdiget i en kombination af højglans og sort pulverlak.

Low Rider S modellen er designet til at være ligeså manøvredygtig, som den er kraftfuld. Førsteklasses gasstøddæmpere leverer fantastisk håndtering og komfort. Ophæng og affjedring for og bag reagerer hurtigt på små bump og holder dækkene i kontakt med vejbanen for sikker, kontrolleret kørsel og bremseevne. Tredobbelte skivebremser med dobbelte flydende bremseskiver for er udstyret med ABS som standardudstyr. Den nye solosaddel og det lave drag-bar styr, der er monteret på kun 14 cm høje risers, placerer køreren i en aggressiv position med hænderne direkte oven over fodhvilerne. Sædehøjden er fortsat lav på bare 67,5 cm.

Køreren ser vejen hen over en karakteristisk raceinspireret skærm, der giver Low Rider S motorcyklen øjeblikkelig karisma på vejen..

“Når du kører hurtigt i denne opretstående stilling, har du brug for lidt vindbeskyttelse,” siger Harley-Davidson Senior Stylist Dais Nagao. “Så den måde, hvorpå vi har sat forlygten dybere ind i den raceinspirerede skærm, giver Low Rider S en mere aggressiv udstråling. Det er en effektiv måde at give motorcyklen karakter på.”

Solosaddelen og den afkortede bagskærm gør bagenden enkel. Eftersom sort giver den stærkeste og mest rå udstråling, leveres Low Rider S kun i Vivid Black. Yderligere dele er holdt i det mørke tema fra forgaflerne og konsollen til bagskærmen. Dog med en undtagelse: de nye Magnum Gold letmetalfælge der i finish er inspireret af de guldfarvede magnesiumhjul, der blev brugt på racerbiler i 1960'erne. Et guldemblem på tanken er en hyldest til 1977 XLCR Café Racer-modellen.

Del med en ven

0 personer snakker om “Nye standarder for cruiser-ydeevne

Skriv et svar

Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start