Nyt Dunlop D213 GP Pro – en bevist racevinder
Dunlop har lanceret deres tredje nye hypersportdæk på blot tre måneder. Det spritnye D213 GP Pro er designet til seriøse ‘pro’-motorcyklister som efterfølgeren til det legendariske D212 GP Pro, der vandt i Isle of Man TT.
Efter en racevindende debut i de vigtigste dimensioner og materialer i større motorsportsmesterskaber har Dunlop fremrykket lanceringen af hele sortimentet til juli måned.
Dunlop har i det seneste D213 GP Pro præsenteret en række nye teknologier, som er skabt til den type motorcyklister, der har teknisk support fra en løbsteam og det fulde raceudstyr på deres sportsbike.
Ny avanceret fordækskonstruktion
Efter succesrige test i motorsport har Dunlop lanceret den seneste generation af deres JLB-konstruktion (Jointless Belt) i fordækket. Det nyeste JLB-design har tre lag, der bevisligt kontrollerer dækkets deformation under påvirkning af stærke centrifugalkræfter og ved krængning i kurver i høj fart. Den nye JLB-konstruktion er også designet til at yde ekstra præcision og stabilitet under hård opbremsning.
Den nye JLB-konstruktion blev lanceret samtidig med en ny frontprofil. Denne kombination af teknologier giver en større kontaktflade ved alle krængningsvinkler, kræver mindre styrekraft og forbedrer turn-in-responsen.
Ny konstruktion til bagdæk
Brugen af Dunlops anerkendte JLB fortsætter i bagdækkonstruktionen. Her giver det strækbare etlags Aramid-JBL samme fordel som en stærk letvægtskarkasse; en imponerende forudsigelighed, respons og ydelsesstabilitet.
Alternativt bagdæk til endurance
Dunlop har tilføjet et bagdæk til D213 GP Pro-sortimentet. Dunlop, der er den mest succesrige producent i FIM Endurance World Championships historie, har udnyttet det, virksomheden lærte af succesen med det nye endurance-bagdæk Dækket indeholder Dunlops Heat Control-teknologi, der øger modstanden mod snit. Heat Control-teknologien består af et tolags-materiale med et stærkt og holdbart ydermateriale, der suppleres af et undermateriale, der forbedrer kørselstemperaturen på alle årstider og dækkets banekonfigurationer.
Avanceret Fin-shape-mønster med forbedrede rillevinkler
Det meget karakteristiske dækmønster er designet til at forbedre opvarmningstiden for at opnå maksimal vejkontakt under tørre forhold.
Debut som løbsvinder
I åbningsrunden i det krævende CIV National Trophy 600-mesterskab i Imola, Italien, tog Stefano Casalotti (Yamaha) den første sejr hjem til D212 GP Pro ved sin debut i weekendens løb.
I åbningsrunden i IDM Supersport på Nürburgring, trådte Kevin Wahr op på podiets øverste trin efter begge løb med sin Yamaha R6 – en debutsejr for D213 GP Pro i det vigtige tyske løb.
Dækket får sin debut i det mest krævende vejløb af dem alle, Isle of Man TT, i juni, efter at være blevet testet og valgt af flere førende teams.
Fuldt sortiment af HyperSport
Dunlop har lanceret deres tredje nye hypersportdæk på blot tre måneder. Det sker, fordi Dunlop ser en øget segmentering på markedet af brugerne af hypersportdæk.
Andy Marfleet, European Marketing Manager, forklarer Dunlops målrettethed mod deres nye sortiment: “D213 GP Pro det bedste dæk på almindelig vej, valgt af de bedste Superstock- og Supersport-teams og motorcyklister i både bane- og vejløb. Til almindelige trackday-motorcyklister har vi det nye GP Racer D212, som allerede har fået sin debutsejr i French Superbike sidste år. Til den lejlighedsvise trackday-motorcyklister, som bruger deres motorcykel på vejene, har vi desuden lanceret SportSmart2Max, der kombinerer god performance med imponerende kilometertal. Med tre nyudviklede dæk har vi markedets friskeste og mest innovative sortiment til at imødekomme enhver hypersportskørers behov.”