Først på året tiltog rygterne om en ny kåbeklædt udgave af den populære storsællert Yamaha MT07, og rygterne viste sig efterfølgende at holde stik, da den nye Yamaha R7 blev præsenteret i Maj måned.
Yamaha beskrev ved den officielle præsentation i foråret, at den nye R7’er en skarpt udseende tilføjelse til R-serien, der er klar til at byde en ny generation kørere velkommen til R/World. Det fremgik videre af Yamaha’s rundsendte pressemeddelelse, at R7’eren er den seneste tilføjelse i R-serien af supersport-modeller, som føres an af flagskibet R1M, der er “Den mest avancerede motorcykel Yamaha nogensinde har sendt ud på markedet”.
Til serien hører også modellerne R1, R6 Race (efter gadeversionen af Yamaha R6 udgik) R3 og R125 – og nu også R7. Og det giver måske meget god mening for Yamaha, at udbygge R serien med et nyt familiemedlem. For R-modellerne har ikke blot tilfredsstillet et behov hos Yamaha’s sportsligt orienterede kunder, men formentlig også gennem årene holdt humøret højt i regnskabsafdelingen. Yamaha har nemlig i perioden 1998 – 2021 solgt ikke mindre end 400.000 R-modeller i Europa alene, og i Danmark er Yamaha R6 i år stadig blandt de fem mest eftertragtede modeller i 2021 på 123mc.dk.
Pressepræsentation i Spanien Oplysningen om de imponerende salgstal var blandt informationerne Yamaha rundhåndet delte ved præsentationen aftenen før den indledende testkørsel af den nye Yamaha R7, som MagaCin deltog i for et par uger siden i det sydlige Spanien. (Se video længere nede) Ved markedsføringen af den nye Yamaha R7 slår Yamaha på, at modellen er let tilgængelig både teknisk og økonomisk: – Til hobby-racere, kvinder og dem som gerne vil prøve at give den gas på lukket bane.
Deltagerne ved præsentationen i Spanien var allerede forud for begivenheden informeret om, at kørslen ville omfatte kørsel både på offentlig vej samt banekørsel, og ved aftenens introduktion til den nye R7’er var det fedt at se, at Yamaha uden omsvøb går målrettet efter et specifikt kundesegment.
To view the full article you must subscribe or buy access to this article