Nu skal festen stoppes…
Efter en morgen med yderligere 100km på små bjergveje, som blev tilbagelagt på ca. 50 minutter, måtte vi bede Kawasaki tage dette våben fra os. Versys 1000 lokker til helt vanvittige svinghastigheder. Noget vi tidligere kun har oplevet med Versys 650, motards og Triumph Street Triple.
Da vi begyndte at køre udstødningen i asfalten, var vi klar over at nu skulle festen stoppes. Det næste der sker er nemlig at hjulene løftes fra underlaget, og et styrt er uundgåeligt.
At Kawasaki Versys 1000 kan køres så fodhvilere og udstødning går i underlaget på offentlig vej er pokkers imponerende. MagaCin tør godt sætte store summer på højkant med postulatet, at Versys 1000 klør alle racerne på de svingede bjergveje.
Kawasaki grinede af slitagen på samleskruen i udstødningen, og truede med at fremsende en regning fra Tenerife på en udstødningsskrue. På regningen skulle stå Payment for a screw in Tenerife, og så måtte undertegnede se hvordan den kunne forklares til konen hjemme i Danmark.
En samlet test af Versys 1000 vil være at finde snarest her på siden. Helhedsindtrykket er Thumbs Up med få småsten i maskineriet.
0 personer snakker om “Nu skal festen stoppes…”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Kanon "a screw in Tenerife" he he
Men Versys 1000 bør da stille op i Moto GP så, hvis den er så hård 😉
Hehe, godt skrevet. Den lyder sprød den Versys. 🙂
TR er nok ramt af vinterkådhed i varmen.
Den lyder godt nok lovende, men en skam den er så ukøn.
Godt nok imponerende med alle de gnister, men hvad vil der så ikke ske når den bliver lastet med fuld oppakning plus (lille)mor samt en fullsize chauffør i sadlen. Er det så stadig imponerende eller er det en fejlkonstruktion?
Aaaarh mon dog en fejlkonstruktion. De der testkører kører jo som vilde og som vi andre aldrg vil gøre. Derfor også lidt overdrevet at de gør det.