Test: Husqvarna TR 650 Strada, skal blive et hit
MagaCin har dagen igennem brugt tiden på nakken af den nye Husqvarna 650 Strada, og den er eksakt som vi forventede den ville være. Pokkers legesyg og sjov at køre. Desværre nåede vi kun en kort prøvetur, men nok til at vi er forelskede.
Sølle 100.000 kr. koster den nye Husky. For den pris afleverer Husqvarna 650 Strada 58 hk uspoleret leg. Trods leg og sjov i gaden, er sikkerheden i top med moderne ABS. Da Husky 650 er lavet til dem med hang til den ægte vare, kan ABS naturligvis frakobles med en enkelt kontakt på venstre styrside.
De 58 hk er alt rigelig til en tur på baghjulet. Faktisk løfter 650 Strada næsen på gassen alene i 1. gear. Ingen tvivl om de 60 Nm allerede ved 5.750 omdrejninger hjælper godt til. Vi fik maskinen op på 150 km/t hurtigere end vi forventede, og vores gæt er at 650 Strada magter 180 km/t.
Desværre har Husqvarne valgt at udstyre 650 Strada med et 19″ forhjul. Køreteknisk er der intet galt med 19″, men denne størrelse begrænser dækvalget. Det betyder at det bliver svært at finde rigtig gode dæk til Strada.
Vi glæder os rigtig meget til det bliver forår, så vi rigtig kan prøve 650 Strada. De første indtryk efter vores meget korte tur lover rigtig godt. 100.000 kr. er umiddelbart en rigtig fornuftig pris.
General information
Model: | Husqvarna TR650 Strada |
Year: | 2013 |
Category: | Super motard |
Engine and transmission | |
---|---|
Displacement: | 652.00 ccm (39.79 cubic inches) |
Engine type: | Single cylinder, four-stroke |
Power: | 57.66 HP (42.1 kW)) @ 7250 RPM |
Torque: | 60.00 Nm (6.1 kgf-m or 44.3 ft.lbs) @ 5750 RPM |
Valves per cylinder: | 4 |
Fuel system: | Injection |
Fuel control: | DOHC |
Cooling system: | Liquid |
Gearbox: | 6-speed |
Transmission type, final drive: | Chain |
Chassis, suspension, brakes and wheels | |
Frame type: | Split-backbone tubular steel |
Front suspension: | Marzocchi |
Front suspensiontravel: | 190 mm (7.5 inches) |
Rear suspension: | Sachs |
Rear suspension travel: | 190 mm (7.5 inches) |
Front tyre dimensions: | 120/70-19 |
Rear tyre dimensions: | 150/60-17 |
Front brakes: | Single disc. ABS |
Rear brakes: | Single disc. ABS |
Physical measures and capacities | |
Wheelbase: | 1,495 mm (58.9 inches) |
Other specifications | |
Starter: | Electric |
Instruments: | Digital dash |
Factory warranty: | 2 Years |
Color options: | White/black/red |
0 personer snakker om “Test: Husqvarna TR 650 Strada, skal blive et hit”
Skriv et svar
Login eller opret bruger for at skrive en kommentar
Dækmonteringen er en skam, ellers kunne jeg godt være solgt.
Ja men lidt synd at det er en Kinøjser
Michelin laver 19'' road pilot 3 ….
@Chase
Kinøjser? De er ejet BMW og selvom motoren fra GS650 er bygget i Kina, så kan den i hvert fald ikke sammenlignes med det der ligges i ordet kinøjser.
Alså en dobbelt Kinøjser 😉
Hvor vil du helst have din BMW motor støbt og samlet ?
@Chase
Hvad mener du med dobbelt kinøjser?
Alle motorcykler har i større eller mindre omfang dele, der er produceret i Kina eller andet lavtløns østland og det giver ingen anledning til dårligere kvalitet. Hvis det ellers er det, du mener med Kinøjser?
Vi har grint meget af min vens BMW R1200R, der har flere kabler monteret, der er "Made in Taiwan" – trods det, er det stadig en fed kværn:-)
Stort set samtlige Triumph's er "Made in Thailand", så mon ikke blot at det er et bevis for, at globaliseringen ikke absolut medfører low budget produkter!
Og Bridgestone laver også brugbare 19" fordæk.