Test: KTM Freeride E-XC - strøm, mudder og grus - MagaCin
FacebookYoutubeXInstagram Threads Job hos MagaCin
Opret
Opret bruger

Opret Bruger

Log ind

Test: KTM Freeride E-XC – strøm, mudder og grus

Skribenten og Pia fra Danish Rally Cats tester Freeride E-XC - 𝗦𝗲 𝗵𝗲𝗹𝗲 𝘃𝗶𝗱𝗲𝗼𝗲𝗻 𝘂𝗻𝗱𝗲𝗿 𝗮𝗿𝘁𝗶𝗸𝗹𝗲𝗻
13/02-2022 kl. 08:06
Anslået læsetid: 12 Minutter

Otte år – så længe er det siden, at KTM sendte den første udgave af den elektriske offroader, KTM Freeride E-XC, på gaden. I 2017 fik batteriet en opgradering, til 2020 fik affjedringen en overhaling, og til i år var det bremsernes tur til at få noget opmærksomhed.
Det er alt sammen fint og godt, men spørgsmålet er, hvordan summen af alle delene fungerer på KTM Freeride E-XC anno 2022.

Hjælp til at teste
Du vil måske vide, at undertegnede selv har investeret i et eksemplar af KTM Freeride E-XC. Det betyder i sagens natur, at jeg er ret begejstret for maskinen. Derfor blev det besluttet, at der var brug for en gæstetester til at hjælpe med at vurdere den elektrondrevne maskine.

Derfor tog jeg fat på Pia Steen Petersen som til daglig ernærer sig som motorcykelmekaniker hos Ry MC, men som når lyset i værkstedet er slukket, bruger sin tid på at lære folk at køre motorcykel udenfor asfalten på MC Safari Offroad-skole. Hvis hun da ikke selv øver sig sammen med sin makker i Danish Rally Cats, eller har gang i tusind andre interessante motorcykelprojekter – Pia er med andre ord en rigtig offroad hund.

Ad to omgange i december og januar, ikke de mest MC-venlige måneder, lånte Pia Freeride’en, og testede den i mudder, snevejr og hvad der ellers bød sig til. Efter testperioden satte vi os ned og fik en snak om, hvad den østrigske elmotorcykel kan og ikke kan.
Hvad vi kom frem til, i vores meningsudveksling om KTM’en, kan du læse mere om i teksten herunder, eller se videoen nederst i artiklen.

Høj og alligevel lille
910 millimeter – så langt er der fra toppen af sædet på KTM Freeride E-XC og ned til den faste jord under støvlen. Det lyder voldsomt, og høje adventuremaskiner som Ducati Multistrada V4S, der er dansk politis nye værktøj til at jagte tunede knallerter, og KTM 890 Adeventure R, har da også sæder der sidder fem – syv centimeter lavere.

To view the full article you must subscribe or buy access to this article
  • MagaCin Adgang  —  DKK 29,00 / måned
  • MagaCin Adgang 3 mdr.  —  DKK 69,00 hver 3 måneder
  • MagaCin Adgang 6 mdr.  —  DKK 119,00 hver 6 måneder

Faktureringsoplysninger

Danmark

Din ordre

Product
Quantity
Total
Cart Subtotal DKK 0,00
Order Total DKK 0,00
  • Betalingskort

Dine personlige data vil blive anvendt til at gennemføre din bestilling, understøtte din brugeroplevelse på webshoppen, og til andre formål, som er beskrevet i vores Politik for personoplysninger.

Del med en ven

lock

Lås op nu
... og se resten af artiklen

(Mere end 12.000 artikler)
Se flere fordele

Vælg dit MagaCin abonnement

Opsig når som helst
1 måned
DKK 29
  •  Normalpris
  • Fuld adgang
Opsig når som helst
3 måneder
DKK 69
  • Spar 20%
  • Fuld adgang
Opsig når som helst
6 måneder
DKK 119
  • Spar 30%
  • Fuld adgang
Abonnementet til 29 kr./måned. Mindstepris: 29 kr. Opsig når du vil, til udgangen af indeværende abonnementsperiode.
Betal med mobilepay Betal med dankort Betal med visa Betal med mastercard
Vi støtter Kræftens Bekæmpelse 2024
Giver børn en ny start